« takaisin

Kesän kuumimmat kysymykset asiakaspalveluumme

Kuva_kysymykset-1Meillä Vastuu Groupilla on osaava ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu, joka auttaa asiakkaitamme mielellään kiperissäkin kysymyksissä. Helpottaaksemme sinun elämääsi, keräsimme kesän kunniaksi tähän postaukseen yleisimmät asiakaspalvelumme kohtaamat kysymykset.

1. Miksi vastuuvakuutustiedot puuttuvat raportilta? 

Vastuuvakuutus on vapaaehtoinen lisätieto Luotettava Kumppani -raportilla. Saamme vastuuvakuutustiedot toistaiseksi suoraan ainoastaan Fennialta ja Pohjantähdeltä sekä Protector Suomen sivuliikkeeltä, kunhan asiakas on ilmoittanut meille vakuutuksen olevan jossakin näistä yhtiöistä. Muiden vakuutusyhtiöiden asiakkaiden tulee itse huolehtia vakuutustietojen päivittämisestä Luotettava Kumppani -raportille vuosittain toimittamalla todistus asiakaspalveluumme

Jos toimitetun todistuksen vakuutuskausi on umpeutunut, ei kyseinen vakuutus näy enää Luotettava Kumppani -raportillasi (tällöin toimitetussa todistuksessa on ollut vakuutuskausi esimerkiksi 1.1.–31.12.). Tässä tapauksessa sinun tulee olla yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi ja pyytää heiltä uusi vastuuvakuutustodistus, jonka voit toimittaa meille. Voit myös vaihtoehtoisesti tulostaa todistuksen suoraan vakuutusyhtiösi verkkopalvelusta ja lähettää se asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vastuugroup.fi.

Voit toimittaa todistuksen meille myös käyttämällä lomakettamme.

2. Miten työntekijän valokuva lisätään Työntekijähallintaan?

Jokaisesta työntekijästä tulee olla valokuva Ilmoita-palvelussa. Näin lisäät kuvan Työntekijähallintaan:

  1. Kirjaudu yritystilille ja jatka sieltä Työntekijähallintaan.
  2. Täytä työntekijän tiedot. Huolehdi, että antamasi tiedot on lisätty oikeaan kohtaan ja oikeassa muodossa. Muista lisätä työntekijästäsi selkeä valokuva.
  3. Tarkista ja tallenna tiedot. 

Kuvan tulee olla passikuvan kaltainen suoraan edestä otettu kasvokuva, jossa kasvot erottuvat selkeästi eikä henkilöllä ole esimerkiksi hattua tai kypärää päässä.

Voit lukea tarkemmat valokuvaohjeet ohjekeskuksestamme tai lue blogistamme, miten otat hyvän kuvan henkilökorttiin! Tsekkaa myös blogiteksti Valttikortin valokuvat ja viisi perisyntiä. 

3. Miten Valttikortti tilataan ja miksi se ei uusiudu automaattisesti?

Valttikortin tilaamiseksi pitää ensin lisätä työntekijä Työntekijähallintaan valokuvan kanssa ja varmistaa, että työntekijä on rekisterissä-tilassa. Rekisterissä-tila tarkoittaa, että työntekijä on ilmoitettu Verohallinnon veronumerorekisteriin. Tilaa Valttikortit näin:

  1. Kirjaudu yritystilille ja valitse etusivulta Työntekijähallinta.
  2. Työntekijähallinnan etusivulla paina painiketta Lisää työntekijä.
  3. Lisää avautuvaan ikkunaan työntekijän tiedot sekä valokuva.
  4. Paina Tallenna tai Tallenna ja lisää toinen.
  5. Siirry tilaaamaan Valttikortit Korttipalvelusta painamalla sivun oikeasta yläkulmasta painiketta Tilaa Valttikortteja.
  6. Valitse henkilöt, joille haluat tilata Valttikortteja ja paina Lisää ostoskoriin.
  7. Viimeistele tilaus ja odota, että Valttikortit saapuvat postissa.

Valttikortti ei uusiudu automaattisesti, koska emme tiedä etukäteen, onko asiakkaalla tarvetta uudelle Valttikortille sen voimassaolon päätyttyä. Samalla uutta korttia tilatessa asiakas saa tilaisuuden päivittää esimerkiksi valokuvan tuoreempaan. Tarkemmat ohjeet löytyvät täältä.

Huomioithan, että työntekijätiedot pitää vahvistaa Työntekijähallinnassa kahden vuoden välein. Muuten tiedot poistetaan ja työntekijän Valttikortti suljetaan. Tässä taustalla on Verohallinnon tapa ylläpitää rakennusalan julkista veronumerorekisteriä. Veronumerorekisteristä poistetaan ajoittain henkilöt, jotka eivät ole olleet työntekijäraporteilla edeltävän kahden vuoden aikana. Kun tiedämme, että työntekijöidesi tiedot ovat Työntekijähallinnassa tarpeeksi tuoreet, voimme ilmoittaa heidät tarvittaessa takaisin veronumerorekisteriin.


Lue lisää aiheesta