« takaisin

Valvoja helpottaa paperityötä ja säästää työn tilaajan kallista aikaa

10.3.2022

Valvoja helpottaa paperityötä ja säästää työn tilaajan kallista aikaa

Onko yritykselläsi paljon alihankkijoita, joiden tilaajavastuuselvityksiä joudut usein kyselemään ja tallentamaan manuaalisesti? Meillä on sinulle hyviä uutisia: tämän homman voi myös automatisoida. Valvoja-palvelu hoitaa toimittajien tilaajavastuutietojen seurannan automaattisesti ja toimii myös kätevänä valvonnassa olevien yritysten Luotettava Kumppani -raporttien arkistona. Palvelu arkistoi seurannassa olevien yritysten raportit automaattisesti ja ilmoittaa, jos yrityksen tiedot muuttuvat.

Asuntorakennuttaja Bonava Suomi on pitkäaikainen Valvoja-asiakkaamme. Tässä blogissamme Bonavan tuotannon tekninen asiantuntija Katri Kuusisto avaa, kuinka he Bonavalla hyötyvät Valvoja-palvelun käytöstä. Bonavalla ollaan Valvoja-palveluun tyytyväisiä, sillä palvelu helpottaa työn tilaamista kaikkia pelisääntöjä noudattaen.

Ajantasaiset tilaajavastuutiedot heti käytettävissä ja tallennettuna

”Meillä Bonava Suomessa sekä hankinta että tuotanto käyttävät Valvoja-palvelua. Hankinta hakee yrityksen Luotettava Kumppani -raportin ennen sopimuksen tekoa ja lisää yrityksen valvontaan, kun sopimus on tehty. Tuotannon puolella työmaat lisäävät valvontaan jokaisen yrityksen, joka heidän työmaallansa toimii”, Kuusisto kertoo.

Bonava on linjannut, että kaikkien heidän aliurakoitsijoidensa tulee toimittaa tilaajavastuuselvityksensä Vastuu Groupin Luotettava Kumppani -raportilla.

”Valvoja-palvelu helpottaa, kun on ajantasaiset tilaajavastuutiedot heti käytettävissä ja tallennettuna, jos tarvitsee myöhemmin niitä tarkastella. Ei ole mitään muuta yhtä helppoa tapaa seurata yritysten tilaajavastuutietoja. Näin myös tiedämme, että Bonavan yhteistyökumppanit ovat hoitaneet omat velvoitteensa. Meillä otetaan vakavasti harmaan talouden torjuminen ja senkin takia olemme tehneet asiassa tiukat linjaukset.”

Sähköiset dokumentit säästävät aikaa

Bonavalla on Valvojassa seurattavana jatkuvasti noin 600–700 yritystä, joten palvelun hyödyt ja ajan säästö ovat nähtävissä selkeästi jokapäiväisessä työssä.

”Palvelu säästää suunnattomasti aikaa, kun ajan tasalla olevat tilaajavastuutiedot ovat koko ajan käytössä ja asiointi yritysten kanssa tapahtuu sähköisesti. Automaattinen tilaajavastuutietojen valvonta on ihan ehdoton, ja palvelusta tulee heti ilmoitus, jos tiedoissa on jotain selvitettävää”, Kuusisto toteaa.

Kuulostaa todella näppärältä! Mutta millaistahan saman työn tekeminen olisi ilman Valvojaa?

”Olen myös nähnyt ajan ennen sähköistä aikaa. Ihan etanapostilla niitä tilaajavastuupapereita lähetettiin ympäriämpäri, skannattiin ja tallenneltiin ja niin edelleen. Eikä tieto välttämättä ollut ajan tasalla tai jotain papereita vielä puuttui. En osaa kuvitella, että Valvoja-palvelua ei olisi olemassa, hyvin työlästä olisi toimia ilman sitä”, Kuusisto muistelee.

Voisiko Valvoja auttaa myös sinun yritystäsi säästämään aikaa ja tekemään alihankinnan prosesseista sujuvampia?

Lue lisää Valvoja-palvelusta


Lue lisää aiheesta