« takaisin

Vastuu Groupin asiakaspalvelun vuosi 2019

28.1.2020

Asiakaspalvelun vuosi 2019

Vastuu Groupin asiakaspalvelun vuosi 2019 oli vauhdikas. Asiakaspalvelukontakteja tuli yli 127 000 – eli 15 000 kontaktia enemmän kuin vuonna 2018! Sähköpostikanava on ja pysyy suosituimpana palvelukanavana 82 000 kontaktilla. Chat-keskusteluja käytiin 21 000, joka on lähestulkoon sama määrä kuin edellisvuonna. Puhelumäärämme nousi noin 5000 puhelulla ja heinäkuussa rekisteröitiin jopa historiamme suurin kuukausittain puhelumäärä 2 642.

Asiakastyytyväisyys huippuluokkaa

Asiakastyytyväisyys sähköpostikanavassamme laski hieman edellisvuoden huimasta 96 prosentista, mutta silti 95 prosenttia asiakkaistamme oli tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kysymykseen vastasi yli 12 000 asiakasta vuoden aikana. Chat-kanavassa tyytyväisyys oli huikeat 99 prosenttia (yli 1500 vastaajaa). Puhelinkanavassa keskimäärin 82,30 prosenttia asiakkaistamme sai hoidettua asiansa yhden kontaktin aikana.

Vastuuvakuutustietojen automatisointi

Keväällä 2019 aloitimme kauan odotetun yhteistyön Fennian kanssa, jotta yhteisten asiakkaidemme vastuuvakuutustiedot saataisi näkyviin Luotettava Kumppani -raportille. Fennian asiakkaiden vastuuvakuutustiedot päivitetään nyt automaattisesti Luotettava Kumppani -raporteille joka kuun alkupuolella. Tavoitteenamme on laajentaa yhteistyötä myös muiden vakuutusyhtiöiden kanssa. Yhteistyön aloitusta vaikeuttaa se, että vastuuvakuutustieto on vapaaehtoinen tieto Luotettava Kumppani -raportilla.

Valttikortteja tilattiin ennätysmäärä

Verohallinto siivosi alkuvuodesta rakennusalan julkista veronumerorekisteriä. Ryhdyimme toimenpiteisiin, jotta asiakkaidemme työntekijöitä ei poistuisi rekisteristä turhaan. Tämä työllisti asiakaspalveluamme normaalia enemmän. Lisäksi asiakkaidemme tuli uusia kymmeniä tuhansia vanhentumassa olleita Valttikortteja kevään aikana. Vuoden 2019 aikana Valttikortteja tilattiin yhteensä hurjat 146 000 kappaletta, joka on tähän saakka suurin vuosittainen määrä!

Uusi brändi ja uudet verkkosivut

Marraskuussa yrityksemme nimeksi vaihtui Vastuu Group. Pyrimme brändimuutoksen yhteydessä tekemään verkkosivuistamme selkeämmät ja asiakasystävällisemmät. Otamme uudesta sivustosta edelleen palautetta vastaan erittäin mielellämme! Täältä löydät ohjeita ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Asiakaspalautteet piristävät päivää

Avointa palautetta saimme jälleen asiakkailtamme roppakaupalla – suuri kiitos siitä! Palautteet auttavat meitä kehittämään palveluamme ja pitävät samalla asiakaspalvelumme työntekijöiden motivaation korkealla. Tässä vielä muutama mieleen jäänyt palaute viime vuodelta:

"Parannusehdotuksia en keksi. Henkilökuntanne toimii aina nopeasti ja asiantuntevasti. Harvaan palveluun olen ollut yhtä tyytyväinen kuin Tilaajavastuun."

 "Suomen paras asiakaspalvelu. Nopeat vastaukset ja reagoinnit. Joustavuus huippuluokkaa."

"Tilaajavastuu on kyllä panostanut asiakaspalveluun. Aina asiat ovat hoituneet nopeasti ja mallikkaasti. Loistavaa!" 

Kiitos jälleen kuluneesta vuodesta asiakkaillemme ja aivan mahtavalle asiakaspalvelutiimillemme!

 


Lue lisää aiheesta