Tiedote: Asiakkaat, jotka hyödyntävät Luotettava Kumppani –tietoja rajapinnan kautta toisen järjestelmätoimittajan järjestelmässä

Tiedotamme tärkeästä sopimusasiasta, jonka haluamme laittaa asiakkaidemme kanssa pikaisesti kuntoon.

Käyttääkseen Vastuu Groupin tuottamaa Luotettava Kumppani -tietoa alihankkijoiden valvomiseen ja tilaajavastuulain velvoitteiden hoitamiseen, on asiakkaan solmittava sopimus suoraan Vastuu Groupin kanssa. Tämä pätee sekä tapauksissa, joissa asiakas käyttää tietoa suoraan Vastuu Groupin palveluissa, että rajapintayhteydellä Vastuu Groupin kumppanien järjestelmien kautta. Pelkkä järjestelmätoimittajan kanssa tehty sopimus ei riitä tietojen hyödyntämiseen.

Toimenpiteet

Jotta Luotettava Kumppani –palvelun tietoja voi hyödyntää jatkossakin, pyydämme tekemään seuraavat toimenpiteet:

1. Tarkista yritystililtä, onko yritykselläsi Valvoja-palvelu käytössä. Jos se löytyy, ei erillistä lisenssiä tarvita, vaan palvelun hinta kattaa myös rajapintakäytön.
  2. Tilaa Valvoja-rajapinta: Jos Valvoja-palvelua ei ole käytössä ja haet Vastuu Groupin tuottamia tilaajavastuutietoja toisessa järjestelmässä, tilaa yhtiöllesi oma Valvoja rajapinta lisenssi. Tilaa lisenssi täältä.
  3. Mikäli haluat varmistaa yrityksesi oikean lisenssitason, voit varata tapaamisen yhteyshenkilöidemme kanssa. Tapaamiset voit varata täältä tai täältä. Valmistauduthan tapaamiseen selvittämällä yrityksesi alihankkijoiden määrän etukäteen.

Huomioithan, että pääsy Vastuu Groupin tarjoamiin tilaajavastuutietoihin sulkeutuu 31.12.2024 kaikilta, joilla ei ole asianmukaista lisenssiä.

Tarjoamme uusille tilaajille toistaiseksi voimassa olevan edun:

• Ilmainen avausmaksu - arvo alihankkijamäärän mukaan 240€ - 2600€

Suora asiakkuus Vastuu Groupin kanssa tuo mukanaan useita hyötyjä:

• Luotettavuus ja turvallisuus: Kaikkien osapuolten vastuut ja velvoitteet ovat selkeät. Raporttien valvonta ja arkistointi on keskitetty, mikä parantaa palvelun luotettavuutta.
  • Helppo hallinnointi: Parempi hallinnointi ja seuranta palvelun käytössä.
  • Laajempi tietosisältö: Valvoja-rajapinta mahdollistaa Luotettava Kumppani –palvelun laajennetun tietosisällön käytön ja tuo valvonnan piiriin myös alihankkijoiden talous-, luottoluokitus-, todelliset edunsaajat-, pakote-, ESG- sekä muut vapaaehtoisesti ilmoitettavat tiedot.

Löydätte lisätietoa täältä.

Tarkemmat ohjeet lisenssin tilaamiseen löydät täältä.

Lisätietoa saat asiakaspalvelusta: asiakaspalvelu@vastuugroup.fi

Ohjeet asiakkaan rajapintatunnisteiden hallintaan löydät täältä: https://support.vastuugroup.fi/hc/fi/articles/18995821923218-Yritystilin-ja-rajapintatunnisteen-luominen

Lue lisää aiheesta