Luet kahvikupin äärellä Pientalo ja piha -lehteä ja inspiroidut uusista kaakelimalleista niin, että alat etsiä luotettavaa tekijää kylpyhuoneremonttiin. Googlailun jälkeen päädyt Suomela.fi -sivustolle ja siellä Zeckit -hakuun. Vertailet vaihtoehtoja ja pyydät tarjouksen muutamasta paikasta. Eipä aikaakaan kun unelmien kylpyhuone onkin jo valmis!
Pientalo ja piha -lehden ja Suomela-sivuston taustayritys suomalainen Freemium Media Oy on Zeckitin pitkäaikainen partneriyritys. Yrityksen toimitusjohtaja Robert Kullström kertoo palvelu-uudistuksista, jotka helpottavat entisestään kuluttajan päätöksentekoa remontointi- ja rakennusprojekteissa.
Zeckitin yrityshaku on upotettu Suomela-sivustolle ja Suomelan Tekijät -palvelu on vaihtunut Suomelan Zeckit-hauksi. Haun kautta löydät yli miljoona yritystä ympäri Suomea ajantasaisine taustatietoineen. Haku palvelee nyt entistä paremmin kuluttajia koko Suomen alueella, sillä vanhan Tekijät-palvelun yritykset olivat pääasiassa pk-seudulla toimivia yrityksiä. "Haluamme tarjota mahdollisimman monta vaihtoehtoa muutaman yrityksen sijaan, jotta sopivan tekijän löytyminen olisi helpompaa", Kullström kertoo.
Suomelan Zeckit-haun tavoitteena on toimia rakentamisen ja remontoimisen ”Google-hakuna”. Hakukenttään syötetään ammattiryhmä ja paikkakunta, esimerkiksi putkimies Vantaa. Haku antaa tulokseksi useita alan yrityksiä, joiden taustatietoja pääsee katsomaan Katso selvitys -kohdasta. Erityisesti arvokkaammissa projekteissa yrityksen iällä, liikevaihdolla, vakuutuksilla ja henkilömäärällä on merkitystä, ja yrityksiä kannattaa vertailla. Suuremmissa pitkiä vastuita tai takuita sisältävissä töissä kannattaa arvioida yrityksen kykyä hoitaa korjaus- tai takuuvastuut. Myös yrityksen ikä ja liikevaihto suhteutettuna suunnitellun hankkeen hintaan kannattaa huomioida. Tarjous kannattaa pyytää useammasta yrityksestä ja aina hankkia myös referenssejä aiemmista kohteista.
Lue vielä blogistamme vinkit, mitä kaikkea tulisi huomioida yritystä valittaessa.
Suomelan tulevaisuuden suunnitelmissa on, että hakutuloksia voisi täsmentää rajaamalla niitä eri aiheittain, esimerkiksi kotitalousvähennysmahdollisuuden mukaan. ”Katsomme palautteen ja käytön perusteella mitä käyttäjät kaipaavat ja teemme parannuksia sen mukaan. Aina hakupalvelua voi parantaa”, Kullström kertoo palvelunkehityksestä.
Freemium Media Oy on vuonna 2013 perustettu suomalainen mediatalo:
- Sivustolla on 200 000–300 000 kävijää kuukaudessa
- Pientalo ja piha -lehden levikki on 1,3 miljoonaa, lehdellä on yli 2 miljoonaa lukijaa
- Toimitusjohtaja: Robert Kullström